学位
-
博士(学術) ( 2021年9月 東京外国語大学 )
-
修士(言語学) ( 2017年3月 東京外国語大学 )
研究分野
-
人文・社会 / 言語学 / 対照言語学、コーパス言語学
-
人文・社会 / 外国語教育 / 英語教育、日本語教育、第二言語習得
-
人文・社会 / 英語学
-
人文・社会 / 日本語学
最終学歴
-
東京外国語大学 Graduate School of Global Studies Doctoral Courses
2017年4月 - 2021年3月
国名: 日本国
備考: PhD
主な担当科目
-
EnglishⅡ : Presentation and Discussion
-
English Ⅱ: Public Speaking
-
English Ⅰ: Academic Interaction
-
English Ⅰ: Social Interaction
論文
-
Proficiency-Related Effects on the Use of the Definite Article in L2 Written English
Laurence Newbery-Payton
Proceedings of the JAECS Conference 2023 19 - 24 2023年9月
-
A corpus-based analysis of crosslinguistic influence on the acquisition of concessive conditionals in L2 English 査読
Laurence Newbery-Payton
Asia Pacific Journal of Corpus Research 3 ( 1 ) 35 - 49 2022年5月
-
A learner corpus-based study of L1 effects on L2 English auxiliary verb use ―The case of will― 査読
Laurence Newbery-Payton
English Corpus Studies 29 19 - 39 2022年5月
-
L1 influence on use of tense/aspect by Chinese and Japanese learners of English 査読
Laurence Newbery-Payton, Keiko Mochizuki
Learner Corpus Studies in Asia and the World 4 67 - 93 2020年3月
-
日本語の複合動詞「~出す」と英語の句動詞 V+out の対照研究 査読
日本研究教育年報 24 20 - 36 2020年3月
-
複合動詞「―こむ」と英語表現との対照研究 査読
日本研究教育年報 23 1 - 17 2019年3月
-
日本語の複合動詞と英語の句動詞の対照研究 ―「-上がる」「-上げる」を例に 査読
日本研究教育年報 22 53 - 71 2018年3月
-
日本語における「NP1 の NP2」と英語における 所有表現の対照研究 ―相対性の観点から― 査読
日本語・日本学研究 8 67 - 90 2018年3月
学位論文
-
英語句動詞と日本語複合動詞の比較研究 ―第二言語習得・言語教育の視点から―
2021年3月
書籍等出版物
-
Learner Corpora: Construction and Explorations in Chinese and Related Languages( H. Chen, K. Mochizuki, & H. Tao, Eds.)
Zhang Zheng, Laurence Newbery-Payton, Sho Fukuda( 担当: 分担執筆 , 範囲: Acquisition of the Chinese Indefinite Determiner “One + Classifier” and English Articles in Two-Way Learner Corpora (pp.201-227))
Springer 2023年4月 ( ISBN:9789811957307 )
-
Learner Corpora: Construction and Explorations in Chinese and Related Languages( H. Chen, K. Mochizuki, & H. Tao, Eds.)
Zhang Zheng, Sho Fukuda, Laurence Newbery-Payton, Tomohiro Ishida, YaMing Shen( 担当: 分担執筆 , 範囲: Acquisition of the Chinese Auxiliaries: Insights from Cross-Referential Learners’ Corpora of Chinese, English, and Japanese (pp.289-303))
Springer 2023年4月 ( ISBN:9789811957307 )